B-kullet er født

 I dag var ventetiden endelig over og B-kullet så dagens lys. Det ble to tisper og to hanner som sist. Karsten dro på jobb i Nordsjøen i går så det var litt synd at han ikke rakk å få med seg fødselen, men sånn er det bare noen ganger.

Bindi startet med pesing og uro i halv åtte tiden i går kveld, og begynnende tempfall. Da flyttet jeg inn på hunderommet sammen med henne. Natta gikk relativt fredelig, før hun fikk pressrier på morgenkvisten, og første valp var ute kl.08.15. Hun er nok en gang utrolig dyktig og rolig under fødselen, og en fantastisk mamma.

De små underverkene er selvfølgelig verdens vakreste og helt perfekte. 

Tispe 1 205 g

Hanne 1, 250 g

Tispe 2, 226 g

Hanne 2, 199 g

Ettersom det ble bare 4 valper og kun 2 tisper, så er det de nærmeste dagene utrolig mange som kommer til å bli skuffet over å ikke få valp. Jeg skal beholde den ene selv og har da i realiteten kun en å selge. Jeg skulle så gjerne hatt mange flere, da det er så mange fine folk som har tatt kontakt angående valp. Om det er noen trøst så har jeg selv vært i den situasjonen mange ganger, og fått avslag. Mitt råd til dere er å ikke gi opp, bare fortsett å ta kontakt med oppdrettere, en dag blir det deres tur.





















Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Rallystevne

B-kullet 1 uke